Communicatie training
Communicatieve vaardigheden
Notuleren
Notuleren PC Laptop
Zakelijk corresponderen
Klantgericht schrijven
Klantgericht telefoneren
Snellezen
Assertief optreden
Time management
Meer communicatie trainingen
communicatie trainingen
Communicatie training Communicatieve vaardigheden Notuleren Notuleren PC Laptop Zakelijk corresponderen Klantgericht schrijven Klantgericht telefoneren Snellezen Assertief optreden Time management Meer communicatie trainingen


Stappenplan communicatie trainingen
Hieronder vind je de stappen die we doorlopen om een succesvolle trainingsdag te organiseren.

Stap 1

Je belt of mailt me om contact te leggen. In een telefoongesprek overleggen we samen hoe de door jou (jullie) gewenste training het beste opgebouwd kan worden. Ook stellen we een datum vast die je het beste uitkomt.
Stap 2

Je ontvangt van mij een offerte met daarin een overzicht van de training en de afspraken die we gemaakt hebben. Je gaat akkoord met de offerte, of je geeft aan wat je gewijzigd wilt hebben en gaat akkoord met de gewijzigde offerte.
Stap 3

Je ontvangt een intakeformulier waarop je je leerdoelen aangeeft. Je stuurt door je zelf gemaakte notulen op. Je geeft aan wat je als lastig ervaart bij het maken van notulen. Zonodig hebben we hierover telefonisch contact.
Stap 4

De training zelf. Ik adviseer altijd de groepen niet te groot te maken. Maximaal zes tot acht personen. Meer deelnemers kan wel, maar is veel minder effectief. Met zes deelnemers is het nog mogelijk om aan elke deelnemer ruimschoots aandacht te besteden. We werken bijvoorbeeld met een CD met vergaderfragmenten en nemen voldoende tijd om ervaringen uit te wisselen en de opdrachten goed na te bespreken.

Aan het eind van de training stellen we vast welke verbeterpunten er voor jou persoonlijk zijn. Deze persoonlijke verbeterpunten zet je daarna om in een persoonlijk actieplan.

Getuigschrift
Aan het eind van de training ontvang je het Carine Kopstein trainingscertificaat. Dit is een getuigschrift waarop staat aangegeven dat je aan de training notuleren hebt deelgenomen.

Mondelinge communicatie training:
Communicatieve vaardigheden
 

Mondelinge communicatie training: Communicatieve vaardigheden
Als je je communicatieve vaardigheden wilt verbeteren is deze communicatie training een echte aanrader. Je leert beter te luisteren. Je leert beter op de non-verbale signalen van je gesprekspartners te letten. En je leert je eigen boodschap beter te formuleren en beter over te brengen. Deze communicatie training geeft je net die voorsprong die je nodig hebt om verder te komen.

Onderwerpen
In de training communicatieve vaardigheden behandel en oefen ik de volgende onderwerpen met je:

Het overbrengen van een boodschap door middel van de woorden die je zegt. En ook alles wat je niet met woorden kunt zeggen, maar wat je door je lichaamstaal overbrengt. (verbaal/non–verbaal)

Welk effect jouw manier van communiceren op anderen heeft. Wat gaat goed, wat kan beter en welke persoonlijke valkuilen zijn er.

Hoe kan je gesprekspartners beïnvloeden? Welke technieken bestaan daarvoor? Wanneer kun je die toepassen en wanneer kun je dat beter laten?

Welk doel heeft je communicatie? Wat wil je ermee bereiken? En kan dat op die manier?

Verder komt aan de orde:
Hoe geef je feedback?
Hoe hanteer je conflicten?
Hoe vergader je effectiever?
Hoe gebruik je je eigen communicatiestijl effectiever?
Hoe luister je het beste? En wat is het voordeel van actief luisteren?
Hoe was de basistheorie over het communicatie proces ook al weer? Zender, ontvanger en ruis?

Resultaat
Na de training communicatieve vaardigheden heb je inzicht in jouw huidige communicatiestijl en hoe je die kunt verbeteren. Je hebt inzicht in wat voor jou werkt en wat niet voor je werkt in situaties met verschillende communicatie partners. Je bent in staat snel te analyseren hoe je je zelf gedraagt, hoe je gesprekspartners zich gedragen en welke communicatie processen zich tussen jullie afspelen.

Voor wie?
De training communicatieve vaardigheden is bestemd voor iedereen die zijn of haar communicatie wil verbeteren. Voor iedereen die anderen beter wil leren begrijpen en zelf beter begrepen wil worden. Zowel zakelijk als privé.

Voor meer informatie:
0626200789
mail@ckc.co.nl